Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L83e60o14n10t57ý56n31a 61C21h19v52á12t77a42l52o17v74á 1833645676

OF se o ten úpadek zasloužilo i tím, že nabádalo všechny volit OF, aby hlasy nepropadly, případně aby nezvítězili komouši. Toho se dodnes spousta voličů drží a cpe hlasy na předpokládanou větší hromadu a navíc za ty roky slibů pečených holubů přímo do úst je velmi těžké pro jakoukoliv příčetnou stranu hájit cestu k budoucí prosperitě, to nikdo dnes volit nebude, protože spousta jiných stran nabízí nesplnitelnou iluzi, která nás žene do pekel.

0/0
24.2.2018 0:50
Foto

K23a17r90e43l 94C65a87c57h 8459984655384

Veškeré příčiny nynějšího tristního stavu tradičních politických stran a důvody vzniku nových nesystémových stran s drtivou převahou hnutí ANO popsal režisér Martinek ve svém článku, který včera zveřejnily Parlamentní listy pod názvem :

"Babiš se vám nelíbí. Estébák. A máte vůbec nějaké plány, co s touto zemí? Nebo budete jen cintat o demokracii u Havlova pomníčku? Podívejte se, co řeší svět, chytá se za hlavu režisér Martinek "

Stojí za to si ho přečíst i přes jeho délku. Kam se hrabou politologové. Lepší rozbor jsem zatím nečetl.

0/0
23.2.2018 23:49

M54i43r58o52s83l33a23v 10V95l79a77s69á94k 4938740903712

No, některé neduhy zmiňuje výstižně, ale celé je to k nepřečtení a zamotané páté přes deváté.

0/0
24.2.2018 10:01

J18a11r15o46s12l89a27v 72L55i63m58a 1895917161

Pane Vlasaku. Chcete zlepsit organizaci stran? Take zlepsit zapojeni stran do vedeni statu?

Velice snadne reseni. Mame 97 politickych stran a hnuti. Jejich cinnost je umoznena penezi poplatniku (nas vsech z dani) podle voleb. Zastavme tento proud penez a nechme zit strany podle jejich kompetence ziskat kapital z clenskych prispevku straniku a donaskou (limitovanou) od velkych uskupeni. Jiz toto bude mit velky vliv na vytvareni zakladnich programu stran. (levice a pravice)

Volby by meli urci JEDNU stranu k 4 letemu vedeni statu!!! (slovo "koalice" vypustit z politickeho slovniku). Ostatni musi mit moznost dusledne kontroly po tuto dobu. Kontrola musi byt podlozena organizacne. Veta "kontrola a rovnovaha" musi byt v radech vedeni statu presne definovana.

Pane Vlasak, co myslite, dokazeme to?

0/−1
23.2.2018 16:54

M76i59r98o27s53l28a52v 21V94l15a93s71á29k 4428100703862

Tak za prvé. Ani mně se vůbec nelíbí náš systém příspěvků peněz daňových poplatníků stranám. Stejně je utrácejí za billboardy, spoty a podobné hlouposti, pořádání megalomanských sjezdů atd. Za druhé - jednokolový většinový systém, který zřejmě navrhujete je použitelný v zemích, kde je jen několik zavedených a stabilních politických stran USA, GB). Pokud by se ad hoc k volbám straničky účelově a nikoli programově pospojovaly, při naší české svárlivosti by se jednotlivá křídla zase rychle rozpadla. Ostatně socdem nám nesvornost ráda předvádí. Svízel vidím v absenci přitažlivých stran, v následném nezájmu o vstup do stran a všeobecné neschopnosti se domluvit a občas ve své nesmiřitelnosti trochu slevit.

0/0
23.2.2018 17:52

J64a81r21o43s18l47a64v 98L78i10m62a 1905277451

Pane Vlasaku. Muj prispevek k vasemu placi v clanku nad nemoznymi stranami, ukazuje naznak reseni. Take ukazuje pricinu neschopnosti stran se stat pritazlivymi. Dokud si toto cesky obcan neuvedomi, ten nas marast bude pokracovat. Minus pana Zdenka Zikoveckeho pod mim prispevkem je tou krasnou ukazkou mysleni obcanu CR. (neboli me jeho minus, ale boli me jeho neschopnost rici jeho reseni).

GB system nemuzeme zavest, to ani v malem. Je postaven na tradici. (nemaji ani ustavu). System Spojenych statu by byl ten nejlepsi. Narazi vsak na neochotu obcanu neco zmenit. Cesti obcane se vyzivaji v nadavkach, pomluvach a politicky marast je pro ne ta nejlepsi moznost si "ULEVIT"!!! Politicka sila v CR je proste nezajima (4 mesice po volbach a mame jen vladu v demisi) Kdyz pripoctete prezidentovo natazeni ustavy, nesmite se divit clenum vedeni EU, ze nas maji pro smich. To me nejvice boli.

0/0
23.2.2018 18:24
Foto

P49a95v61e34l 50D52v81o78ř84á77k 5469815714450

Jsem také pro, aby se zarazilo financování stran z peněz daňových poplatníků. Už to by stačilo, aby se politická scéna trochu pročistila.

Ale na americký systém si ještě budeme muset pár (desítek) let počkat. Zatím jsem nenašel stranu, která by mohla být základem toho, jako třeba demokraté a republikáni.

+2/0
23.2.2018 18:37

J40a13r62o89s44l29a49v 51L37i17m97a 1595467361

Dekuji pane Dvoraku. Vas prvni odstavec je prave sila, ktera urci zakladni filosofii kazde strany. To je nutne pro straniky a take pro darce, kteri maji stejne mysleni. Snizeni poctu stran je timto zarucen.(asi ve dvou volebnich obdobi). Americky system odbourava poradi clenu strany na volebnim listku, protoze volic voli kandidata primo. Strany si MUSI vychovat sve kandidaty. Ale to jiz odbiham od zakladni otazky clanku.

0/0
23.2.2018 20:31

P35a81v12e24l 43K79u52c28h46t63a 4246921497824

Svět se za poslední desetiletí hodně změnil - v leččems k horšímu. Strany i státy jsou stále více v područí kapitálu, pracují pro něj, jinakRv Smastí se nějaký program a když se dostanou k lízu tak mají zpravidla 4 roky aby vydělaly. Není to jen český problém, ale třeba rakouský, francouzský, španělský.

0/0
23.2.2018 16:14

J20a74r13o15s84l73a64v 58L59i20m63a 1205477891

Pridejte hlavne ten nemecky, pane Kuchta. Merklova a Schulz je nemecky tandem jako Klaus a Zeman kdysi u nas. Jenze ten nemecky tandem povede EU!! Evropo, Evropo mas se na co tesit.

0/0
23.2.2018 16:26

O58l34g97a 68P49a67v44l14í34k27o45v18á 6314468627782

Nemohu souhlasit. Společnost již byla v době sametové revoluce zdegenerovaná totalitou a následný příval toho nejhoršího se západu se na další degeneraci jen podepsal. OF byl naopak pokus o větší sebeúctu a podporu občanů podílet se na veřejných věcech, jenže honba za kšeftem a ziskem to převálcovala

0/−1
23.2.2018 13:58

B79o68h26u44m66í62r 52Š48i98m36e71k 3251430224644

Nápad dobrý, ale dnes už je to jinak! Klasické strany se prohřešili proti občanům tím, že začaly naši republiku rozkrádat a navíc u korýtek příliš mlaskali!

Andrej Babiš se postavil proti rozkrádání, proto je volen! Ne proto, že je tu pro všechny!

Vždyť ty klasické strany se vzdávají vládní odpovědnosti! Už nikdy je nebudu volit! Nevolil jsem je proto, by šly do opozice!

:-)

+1/−3
23.2.2018 13:46

R18u81d83o78l77f 28K19o68n32c 3475118533652

• Je také politika davová?

Ano. Ani při politických stranách neplatí více hlav, více rozumu. Naopak. Klidně můžeme mluvit io hlouposti iniciované skupinou.

+1/−1
23.2.2018 11:50

E51v15a 92H94a42s25n53í10k66o98v89á 1324621816344

Já vidím krizi stran v nedostatku vůdců. Vůdce musí vyvolávat silné emoce (kladné i záporné), ne být korektním managerem strany, jehož jméno znají jenom voliči.

Předtím byli vůdcové Klaus a Zeman. Teď je jenom Babiš a volební výsledky podle toho vypadají.

0/0
23.2.2018 11:14

M36i13r35o32s49l48a66v 88V21l77a40s41á78k 4258590923602

Ano imponující vůdci chybí. Ale bez podpory dostatečně silné a ideově zaujaté strany je sebelepší vůdce jen kometou, která zapadne. Kde jsou dnes špičky v průzkumech politiků z prvých 20 let po listopadu?

0/0
23.2.2018 11:28

R69u56d15o83l82f 71K57o44n32c 3415558983592

pro mě je politika koncentrovaná ekonomika. A tu nemohou řídit emocionální hlupáci. Tí to dovedou jenom ŘÁDIT !!!

Proč se všichni stěžují na nedostatek peněz ale na nedostatek rozumu nikdo?

0/0
23.2.2018 11:55

M51i74r91o86s28l83a79v 22V42l87a20s73á24k 4798810323912

Koncentrovaná ekonomika byla i ve 3. říši:-(

0/0
23.2.2018 12:38
Foto

D40a20l92i15b49o90r 33B89a13r70t79o33š 5894950917959

Slabost dnešních stran je dána jejich neschopností. Neschopností vidět svět správně a dělat správnou politiku. Je to neschopnost jejich vůdců, a ve značné míře...a zde vám dávám za pravdu......i jejich nenasytnost.......

Co se týká hnutí ANO, není to firma, Skutečnost že se o tom stotisíckrát mluví, neznamená, že je to pravda a vy byste měl práv vědět, že 100x opakovaná lež se stává pravdou.

ANO těží z toho že umí a dělá a myslí. A pochopitelně i z kvality vedoucího. A. Babiše. a z kvality dalších jedinců.

Nepodléhejte nesmyslným řečem a analyzujte všechny události a to především v úrovni psychologické manipulace národa, tedy v rovině vytváření veřejného mínění dle potřeby. A to se u nás děje. A je smutné, že to nevidí ani vědomostní elita.

Není nutné být členem nějaké vyhraněné strany. Pří bližším zkoumání oněch příkladných demokratických systémů jako je UK a USA uvidíte, že se změnou vládnoucí politické strany se v reálné politice celkem nic podstatného neděje.

Dnešní Trump je jen divadlo pro lidi celého světa, aby si nevšimli co se děje skutečně a Mayová v UK i s celým Brexitem je to samé, jen systém jak odvést pozornost lidí od podstaty k nepodstatnému , které se ovšem vydává za podstatné..

+2/−3
23.2.2018 11:14

J34a58r56o60s66l81a71v 81L85i54m76a 1335617891

Nevim kde berete ty vedomosti o stavu v jinych zemi, pane Bartosi. Mimo ty dva posledni vase odstavce, jste vse vystihl podle mne presne. Vsak perfektni prispevek znicite temi svymi uvahami. Uvahami ze zemi, ktere maji jine slozeni a organizaci vedeni statu. Skoda. Po dlouhe dobe jsem vas mohl doporucit.

0/0
23.2.2018 16:13
Foto

D40a47l50i26b91o64r 74B69a47r14t22o62š 5384860877259

děkuji za částečný souhlas.........

0/0
23.2.2018 17:41

J18a39n 62R22á57ž 1969203494150

Hezká parafráze na to hloupé heslo z devadesátek: "Strany jsou pro straníky, ANO je pro všechny"

To přesně sedí! Vytvoření této iluze byl perfektní tah Babišova PR managementu.

Zpočátku to vypadalo, že může fungovat systém stran. Vlevo ČSSD, vpravo ODS , uprostřed KDU/ČSL a jedna extremistická strana KSČM. Ale Opoziční smlouva to celé "podělala", pohřbila důvěru ve stranický systém a lidé přestali věřit, že systém politických stran je dobrá věc zaručující stabilitu systému.

Oposmlouva je zárodek vzniku kvazistran jako je ANO, či Piráti.

+4/0
23.2.2018 9:59

M84i42r69o53s58l59a84v 48V86l77a25s58á29k 4578870833702

Pravda, oposmlouvu jsem v tom výčtu průšvihů opomenul:-(

0/0
23.2.2018 10:10

Z30d68e72n50e73k 41J29i73r96o78u22š22e83k 8550152794720

Malý dotaz.

1. pravicová a levicová strana se dohodne na koalici. A program? Něco mezi horkou vodou a kupou sněhu. (Německo poslední desetiletí).

2. pravicová a levicová strana se dohodnou, že ta, co získala více hlasů sestaví vládu, ale bude dodržoval dojednaná pravidla. (Opoziční smlouva)

Tak kdo podvedl voliče víc?

+2/−1
23.2.2018 11:43

R43u15d88o30l60f 35K96o14n18c 3395108413462

já si termín politická strana překládám jako politická sranda (základ ve slově tvrdý výkal).

0/0
23.2.2018 11:58

B19o92h49u16m33í77r 30Š41i87m62e56k 3411730144794

Kdo podvedl voliče více? Václav Klaus a Miloš Zeman! Pohrdli voliči! Mobilizovali navzájem proti sobě, aby si pak podali svornou pacičku! :-)

0/0
23.2.2018 13:58

J68a23r44o20s68l98a95v 61L86i66m21a 1395727191

Dokud nas system vedeni statu se nezmeni, nase tapani si najit spravnou stranu povede k nicemu. Nebo snad jen k frustraci.

0/0
23.2.2018 16:19

I36v32a35n 33M89a55r44e90k 6524668512

Karma R^[>-]

+1/0
23.2.2018 9:56

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz